Koksalji İnjeksiyonu

Koksalji, ön, dış ve yan kalça bölgelerinde görülen ağrıdır. Koksidini olarak da adlandırılan bu durum, kuyruk sokumu bölgesinde travma veya incinmeye bağlı olarak meydana gelir. Uzun süre boyunca oturarak çalışma ve yanlış pozisyonda oturma nedeniyle de ağrı oluşabilir. Tıbbi literatürde koksidini, koksalji veya koksigodiynya olarak adlandırılmaktadır. Koksalji tedavisinde, koksalji injeksiyonu olarak bilinen, steroidli veya steroidsiz lokal anestezik enjeksiyon tedavisine başvurulabilir. Yazımızın devamında koksalji injeksiyonu ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Ankara koksalji injeksiyonu için Doç. Dr. Alp Yıldız’dan randevu alabilirsiniz.

Koksalji Nedir?

Koksalji; koksidini, koksigodini gibi isimlerle de bilinen, kuyruk sokumu ağrısıdır. Koksiks adı verilen kuyruk sokumu kemiği, omurganın en alt kısmında bulunur. 4 veya 5 omurun birleşiminden oluşmaktadır.  Kuyruk sokumu, leğen kemiği içindeki organları alttan destekleyen kasların yapışma noktasıdır. Bu nedenle, vücut için büyük öneme sahiptir. Düşmeye bağlı travmalar, ağır yük kaldırma, uzun süreli aynı pozisyonda oturma gibi nedenlere bağlı olarak koksikste ağrı oluşabilir.

Kuyruk Sokumu Ağrısı Neden Olur?

Koksalji olarak bilinen kuyruk sokumu ağrısı;

• Uzun süreli ve yanlış pozisyonda oturma,
  • Kuyruk sokumunda ezilme, kırılma, zedelenmeye neden olacak travmalar,
  • Dejeneratif eklem hastalıkları,
  • Bölgedeki enfeksiyonlar,
  • Doğum sırasında meydana gelen travmalar,
  • Fazla kilo veya zayıflık,
  • Özellikle bisiklet benzeri sporlarla uğraşanlarda tekrarlayan gerilme hasarı,
  • Sinir sıkışması,
  • Pelvik tabandaki fonksiyon bozuklukları,
  • Kabızlık veya hemoroid gibi dışkılama güçlükleri nedeniyle zorlanma,
  • Anüs kaslarında spazmlara sebep olan levator sendromu,
  • Tümörler gibi sebeplere bağlı olarak görülebilir.

Kuyruk Sokumu Ağrısı Belirtileri Nelerdir?

Koksaljide hassasiyet ve ağrı hissi, kuyruk sokumu bölgesi ile sınırlıdır. Bölgedeki ağrı, oturulduğunda artar. Özellikle kayarak oturulduğunda ve uzun süreli oturuşlarda kuyruk kemiğinde hissedilen ağrı miktarı çoğalır. Dışkılama ve cinsel ilişki sırasında da ağrı hissi oluşur. Kuyruk sokumundaki ağrı, sürekli olabileceği gibi, bıçak saplanması gibi ani ve keskin bir acıya da neden olabilir.

Koksalji, kişilerin günlük hayatını olumsuz etkileyen bir rahatsızlıktır. Araba kullanmak, uzun süreli oturarak çalışmak, eğilip kalkma gerektiren fiziksel aktivitelerde bulunmak zorlaşmaktadır.

Koksalji Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kuyruk sokumu ağrısında, hasta öyküsü doktor tarafından incelenir. Tanı koymak için hastanın tıbbi geçmişi, kapsamlı bir değerlendirmeye tabi tutulur. Hastanın gebelik ve doğum geçmişi, daha önceden yaşadığı gastrointestinal rahatsızlıklar ve kas problemleri üzerinde durulur. Ağrının kaynağının tespiti için;

• Pelvik ve rektal muayene,
  • MR,
  • Röntgen,
  • Varsa enfeksiyon ve oto-immun hastalıkların tespiti için kan testlerine başvurulabilir.

Ağrının kaynağının tespiti ve kesin tanıdan sonra ise;

• Fizik tedavi
  • İlaç tedavisi
  • Cerrahi müdahale,
  • Enjekte edilebilir ilaçlar ile müdahale,
  • Psikoterapi veya
  • Ağrıya neden olan enfeksiyon vb. gibi diğer hastalıkların tedavisine başvurulabilir.

Tedavi süreci, hasta özelinde, görülen belirtiler dikkate alınarak planlanır. Bazen, birden fazla tedavi yöntemi aynı anda kullanılabilir.

Koksalji İnjeksiyonu Nedir?

Koksalji injeksiyonu, kuyruk sokumu ağrısının tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Kuyruk sokumunun ağrıyan bölgesine, steroidli veya steroidsiz ilaç enjeksiyonu yapılır. Bu sayede, ortalama 1-2 hafta içerisinde, bölgedeki ağrının gerilemesi sağlanır.

Steroid içermeyen lokal anestezik enjeksiyon, daha çok tanı amaçlı kullanılmaktadır. Kuyruk sokumuna yapılan bu enjeksiyon sayesinde, hastanın ağrısında birkaç saatlik azalma görülür. Bu sayede, ağrının kuyruk sokumu kaynaklı olduğu kesinleştirilmiş olur.

Steroid içeren koksalji injeksiyonunda ise kortizosteroid adında, etkisi oldukça uzun süren bir ağrı kesici madde kullanılmaktadır. Koksalji injeksiyonunda, genellikle tek bir enjeksiyon yeterli olur, nadiren de olsa ikinci enjeksiyon gerekebilir.

Koksalji İnjeksiyonu Nasıl Yapılır?

Koksalji injeksiyonu için öncelikli olarak, kuyruk sokumunun hangi bölgesinde ağrı olduğu tespit edilir. Enjeksiyon sırasında, mobilize bir röntgen cihazı olan skopiden ve bilgisayarlı tomografiden yararlanılır. Bu sayede, bölge doğrudan görüntülenerek, problemli alan tespit edilir ve enjeksiyon bu alan üzerine uygulanır. Koksalji injeksiyonu uygulaması, kısa sürede tamamlanan bir işlemdir. Hastanede kalmayı gerektiren bir uygulama değildir. Hasta, genellikle aynı gün içerisinde taburcu edilir. İşlem sonrasında, ağrının tekrarlamasını engellemek adına, bölgeyi zorlayıcı faaliyetlerde bulunulması önerilmez.

Ankara Koksalji İnjeksiyonu Fiyatları

Koksalji injeksiyonu, kuyruk sokumu bölgesindeki ağrıların tedavisinde oldukça etkili bir yöntemdir. Ancak tedavide başarıya ulaşabilmek için ağrının altında yatan nedenlerin de doğru tespit edilmesi gerekir. Bu nedenle ağrının nedenlerini doğru yorumlayabilmek ve injeksiyon sürecinden en yüksek verimi alabilmek doktorun deneyimi ile yakından ilişkilidir. Koksalji injeksiyonu fiyatları ise kişinin ihtiyaçlarına ve kliniğe göre değişebilir.

Ankara koksalji injeksiyonu fiyatları 2024 hakkında daha fazla bilgi almak için Doç. Dr. Alp Yıldız ile iletişime geçebilirsiniz.