Safra Kesesi Cerrahisi

Safra kesesi ameliyatları; safra kesesi taşları, safra kesesinin iltihaplanması ve safra kesesi kanseri başta olmak üzere safra kesesindeki sorunların giderilmesi için yapılır. Safra kesesi hastalıkları, toplumda en sık görülen hastalıklardan biridir. Özellikle kadınlarda, erkeklere oranla çok daha fazla görülür. Safra kesesinde meydana gelen birçok rahatsızlığın en etkili çözümü ise cerrahidir. Günümüzün modern cerrahi yöntemleri sayesinde safra kesesi ameliyatları, hasta için de konforlu olacak şekilde yapılmaktadır. Safra kesesi hastalıkları ve tedavisi hakkında daha fazla bilgiyi yazımızın devamında bulabilirsiniz.

Ankara’da safra kesesi cerrahisi hakkında tüm merak ettiklerinizi danışabileceğiniz bir doktor arıyorsanız Doç. Dr. Alp Yıldız ile iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.

Safra Kesesi Hastalıkları Nelerdir?

Safra kesesi hastalıkları; safranın normal fonksiyonlarını etkileyen ve kişinin yaşam kalitesini düşüren hastalıklardır. Bunlar arasında en yaygını safra kesesi taşlarıdır. Safra kesesi taşının ileri derecesi diyebileceğimiz safra kesesi iltihabı da toplumda oldukça sık görülmektedir. Bunun dışında safra yolu darlıkları, safra içerisinde görülen polipler ve kanseröz dokular da diğer safra kesesi hastalıkları arasında sayılabilir. Bu rahatsızlıkları yakından inceleyecek olursak:

Safra Kesesi Taşları

Karaciğer tarafından üretilen safra, safra kesesinde birikerek oniki parmak bağırsağına geçer. Bu süreçte vücut için gerekli vitamin ve minerallerin emilimi gerçekleşir ve besinler sindirilir. Safra kesesi, safranın yoğunlaşmasını sağlayan bölgedir. Özellikle yağ artıklarının bir kısmı safra kesesinde birikir; yoğunlaşmış safra ise onikiparmak bağırsağına geçer. Eğer aşırı yağlı ve mineralli besinler tüketilirse safra kesesinde tortular oluşabilir. Bu tortular da zamanla taşlaşır. Safra taşı dediğimiz bu katılaşmış tortulardır.

Safra kesesi taşı, çoğunlukla kadınlarda görülen bir rahatsızlıktır. Obezite sorunu yaşayan kişilerde ise diğer insanlara göre 7 kat fazla risk söz konusudur. Safra kesesi taşlarının teşhisinde çoğunlukla ultrasonografi yeterlidir. Safra kesesi taşları çok büyük olmadığı sürece cerrahi gerektirmez. Ancak ilerlemiş safra kesesi vakalarında laparoskopik cerrahi ile tedavi gerekebilir.

Safra Kesesi İltihabı

Safra kesesi olgularının büyük bir çoğunluğunda safra kesesi taşı öyküsü vardır. Ancak nadir de olsa, safra kesesinde taş olmayanlarda da görülebilir. Safra kesesi iltihabının en karakteristik belirtisi; ağır yemeklerden sonra tetiklenen ağrıdır. Bazı kişilerde bulantı ve kusma da şikâyetlere eklenebilir. Safra kesesi iltihabının en etkili tedavisi ameliyattır. Safra kesesi cerrahisi yapılmadan önce -eğer hastada safra kesesi taşı öyküsü varsa- safra kanalının mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Deneyimli hekimler tarafından yapıldığında, tüm semptomların yok olmasını sağlayan, başarılı bir tedavidir.

Safra Kesesi Kanseri

Safra kesesi kanseri, safra kesesi taşları gibi kadınlarda daha sık görülen bir hastalıktır. Safra kesesi iltihabı tedavi edilmediğinde safra kesesi kanserine dönüşme riski de fazladır. Safra kesesi kanserinin tedavisi de laparoskopik cerrahiyle yapılabilir. Ancak öncelikle kanseröz hücrelerin yayılımı araştırılmalıdır. Kanseröz hücrelerin yayılımına göre çevre dokuların da çıkarılması gerekebilir.

Bu hastalıkların dışında safra kanalında taş ve kanser oluşumu da söz konusu olabilir. Safra kesesi cerrahisi, bu hastalıkların tedavisinde de tercih edilmektedir.

Safra Kesesi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Günümüzde birçok iç organın tedavisinde olduğu gibi safra kesesinin cerrahisinde de laparoskopik cerrahi kullanılmaktadır. Laparoskopik cerrahi; karın bölgesine atılan ince bir kesiden yapılır. “Laparoskop” adı verilen mikro kameralar, bu bölgeden iç organlara doğru ilerler. Safra kesesi HD kameralarla görüntülenirken, açılan diğer küçük kesilerden de tedavi yapılır. Böylece bölgenin tamamen açılmasına gerek kalmaz. Yara iyileşmesi çok daha kısa sürede tamamlanır ve enfeksiyon riski ciddi oranda düşer. Bu nedenle hem hasta hem de doktor için konforlu bir ameliyat yöntemidir. Safra kesesi cerrahisinde de en çok tercih edilen yöntemdir.

Ankara Safra Kesesi Cerrahisi

Safra kesesi problemleri, ilerleyen süreçte ciddi rahatsızlıklara zemin hazırlayabilir. Bu nedenle asla hafife alınmaması ve zamanında tedavi edilmesi gerekir. Safra kesesi ameliyatları, laparoskopi sayesinde kolayca yapılabilmektedir. Ancak uygulamanın pratik olması, doktorun deneyiminin önemini de artırmaktadır. Safra kesesi cerrahisinin mutlaka deneyimli doktorlar tarafından yapılması ve ameliyat sürecinde hastanın takip edilmesi önemlidir.

Ankara’da safra kesesi ameliyatları hakkında bilgi almak için Doç. Dr. Alp Yıldız ile iletişime geçebilirsiniz.

Genel Cerrahi Uygulamaları