Hemoroid Band Ligasyonu

Hemoroid band ligasyonu Ankara; lastik bir bant yardımı ile sarkan hemoroid yapısının, yerine oturtulması yöntemidir. “Hemoroid hastalığında lastikle boğma işlemi” veya “hemoroid lastik bant uygulaması” olarak da bilinir. Hemoroid hastalığının tedavisinde, ameliyatsız bir tedavi alternatifi olarak karşımıza çıkar. Uygulama esnasında, anaskop adı verilen ışıklı bir cihaz kullanılır. Anaskop ile makat içerisine girilerek, hemoroid bulunan bölgeye bant yerleştirilmektedir. Yazımızın devamında, hemoroid band ligasyonu uygulaması ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Ankara hemoroid band ligasyonu için Doç. Dr. Alp Yıldız’dan randevu alabilirsiniz.

Hemoroid Nedir?

Makat çevresinde, rektumun alt bölümündeki damarların şişmesi nedeniyle hemoroid hemoroid ortaya çıkar. Anal kanalın sonunda bulunan bu genişlemiş damarlar makatın dışına doğru sarkar. Bu durum, halk arasında basur veya mayasıl olarak da bilinmektedir. Yetişkinlerin yaklaşık dörtte birinde görülmekte olan, çok yaygın bir hastalıktır. Makat bölgesinde kaşıntı, ağrı, rahatsızlık hissi, kanama yapabilir.

Hemoroidleri, bulundukları konum itibariyle eksternal ve internal olarak ikiye ayırmak mümkündür.  Anüsün dış kısmında, derinin hemen altında bulunan hemoroidlere, eksternal (dış) hemoroid denilir. Kalın bağırsağın sonunda bulunan rektumda, makatın görülemeyen iç kısmında bulunan hemoroidler ise, internal (iç) hemoroid olarak adlandırılır.

Hemoroid Tedavisinde Kullanılan Yöntemler

Günümüzde, hemoroid tedavisinde birçok farklı yöntem kullanılmaktadır. Tedavide, yaşam tarzında yapılan basit değişikliklerden, cerrahi müdahaleye kadar, farklı yöntemlere başvurulabilir. Genellikle, dış hemoroidler hastada rahatsızlık yaratan semptomlar olmadığı sürece tedavi gerektirmez. Hastada rahatsızlık yaratan semptomların olması durumunda ise tedavi, semptomların ağırlığına bağlı olarak, hasta özelinde planlanır.

Hemoroid tedavisinde ilk aşama; altta yatan nedenlerin tespit edilmesidir. Bu nedenle hasta öyküsü oldukça önemlidir. Eğer hasta yaşam biçimindeki değişimler, hareketsizlik ve yanlış beslenme düzeninden söz ediyorsa bu alışkanlıkların değiştirilmesi gerekir. Hafif semptomlar, lifli beslenmeye ağırlık verilmesi ve bol su tüketimi sayesinde ortadan kaldırılabilir.

Gerekli durumlarda, ilaç tedavisi de tercih edilebilir. Krem, hap, fitil veya pomat gibi farklı medikal ilaçlar tercih edilebilir. İlaç tedavisinin yeterli olmadığı, ağır semptomlu, sıkışma veya tromboz gibi komplikasyonları ortaya çıkaran hemoroidlerde ise cerrahi yönteme başvurulabilir. Hemoroidin cerrahi yöntemlerle tedavi edilmesinde ise;

• Band ligasyonu
  • Skleroterapi
  • Klasik hemoroidektomi operasyonu

Hemoroid Band Ligasyonu Nedir?

Lastikle boğma yöntemi olarak da bilinen ligasyonda, hemoroid dokusunun köküne bant yerleştirilmektedir. Yerleştirilen bu bant yardımı ile hemoroide giden kan akışı durdurulur. Aynı zamanda, sarkmış hemoroid yapısı, yukarı doğru asılır. 1., 2. ve 3. evre hemoroid hastalığında kullanılabilen bir yöntemdir. Anestezi ve ameliyat gerektirmeden uygulanabilir. İç hemoroidler ağrıya duyarsız olduğu için işlem sırasında dayanılmaz bir ağrı ya da acı hissedilmez.

Hemoroid Band Ligasyonu Nasıl Yapılır?

İşlem esnasında, anaskop adı verilen, anüsün ve rektumun görüntülenmesini sağlayan bir cihaz kullanılır. Anaskop, ortalama 2 cm çapında, 10 cm uzunluğunda, ışıklı, tüp şeklinde bir cihazdır.  Anal kanal içerisine, kayganlaştırıcı yardımı ile yerleştirilir. Tüp içerisindeki ışık kaynağı, bölgenin muayenesini kolaylaştırmaktadır. İşlem esnasında, hemoroidal bölge, anaskop yardımı ile tespit edilir. Hemoroid yüzeyi vakumlanır ve lastik bant, hemoroidi boğacak şekilde yerleştirilir. Ortalama 5-10 gün içerisinde, bant yardımı ile kurutulan hemoroid pakesi düşmektedir. İşlem esnasında, birden fazla pakeye bant yerleştirilebilir. Hemoroid band ligasyonu uygulamasında başarı oranı oldukça yüksektir.

Hemoroid band ligasyonu;

• Başarı oranı %70 gibi yüksek olan bir işlemdir.
  • Oldukça kolay uygulanır. Acı ya da ağrı hissedilmediği için hasta için de pratiktir.
  • Anestezi veya sedasyon

Hemoroid Band Ligasyonu Sonrası

İşlem sonrasında, ciddi bir komplikasyon görülmesi beklenmez. Bununla birlikte, makatta ortalama 1-2 gün süreyle ağrı olabilir. Yanma hissi oluşabilir. Hafif bir kanama görülebilir. Kanama, genellikle sarkan hemoroid pakesinin düştüğü, işlemden 7-10 gün sonraki dönemde ortaya çıkar.

Ankara Hemoroid Band Ligasyonu Fiyatları 2024

Hemoroid band ligasyonunda hemoroidin seviyesi ve bulunduğu bölge oldukça önemlidir. Hastanın yaşına ve dokuların iyileşme sürecine bakılarak, uygun tedavi yöntemi planlanır. Bu süreçte hastanın genel sağlık durumu ve yaşam alışkanlıkları da değerlendirilir. Eğer kronik kabızlık gibi hemoroide neden olan farklı rahatsızlıklar da söz konusuyla, bant ligasyonu ile birlikte bunların da tedavi edilmesi gerekebilir. Bu nedenle Ankara hemoroid band ligasyonu fiyatları 2024 belirlerken, öncelikle hastanın ihtiyaçlarını değerlendirmek gerekir. Ankara hemoroid band ligasyonu hakkında daha fazla bilgi almak için Doç. Dr. Alp Yıldız ile iletişime geçebilirsiniz.